WEKO3
アイテム
グループ体験学習による参加者の社会的スキルの開発
https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/1209
https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/1209b6e46497-a868-4c4f-8944-160809d8e30f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS)_JAIRO Cloud(WEKO3)対応_c77b0cc6(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 1999-12-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | グループ体験学習による参加者の社会的スキルの開発 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Development of Participants' Social Skills through Group Experiential Learning | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | group experiential learning | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | structured group | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | social skills | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | interpersonal and group processes | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | leadership | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
値 | 論文 | |||||||||
著者名(日) |
吉山, 尚裕
× 吉山, 尚裕
|
|||||||||
著者名(英) |
Yoshiyama, Naohiro
× Yoshiyama, Naohiro
|
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
値 | 大分県立芸術文化短期大学コミュニケーション学科 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | One hundred and sixty-five female students participated in the group experiential learning course which was introduced into the curriculum of college education. The major aims of the course were for the participants to learn interpersonal and group processes, and to develop their social skills. The course was 12 scheduled classes of ninety minutes during a semester and consisted of the practices about person perception, active listening, self disclosure, assertion, group decision making and group problem solving. As for the effectiveness of the course, (1) the participants' social skills score (Kikuchi's KiSS-18) significantly increased during the semester and (2) their thoughts and feelings toward group activities became more positive through the course. | |||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10434445 | |||||||||
書誌情報 |
大分県立芸術文化短期大学研究紀要 巻 37, p. 49-58, 発行日 1999-12-31 |