ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 大分県立芸術文化短期大学研究紀要
  3. 第41巻

ケーブルネットワークを活用した遠隔学習システムの評価研究

https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/1296
https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/1296
81971b17-b417-4989-a6b8-590bd7d96e0a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004254388.pdf KJ00004254388 (800.0 kB)
Item type 紀要論文(ELS)_JAIRO Cloud(WEKO3)対応_c77b0cc6(1)
公開日 2003-12-26
タイトル
タイトル ケーブルネットワークを活用した遠隔学習システムの評価研究
タイトル
タイトル The Research of the Remote Learning Support System which Utilized a Cable Network
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 remote learning system
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning environment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 lecture evaluation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 inter causal agent
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
著者名(日) 藤田, 文

× 藤田, 文

藤田, 文

ja-Kana フジタ, アヤ

Search repository
三宅, 正太郎

× 三宅, 正太郎

三宅, 正太郎

ja-Kana ミヤケ, マサタロウ

Search repository
著者名(英) FUJITA, Aya

× FUJITA, Aya

en FUJITA, Aya

Search repository
MIYAKE, Masataro

× MIYAKE, Masataro

en MIYAKE, Masataro

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of the present study was to evaluate the remote learning support system which utilized a cable network. Fifty college students were divided into two groups; the remote learning class and the face-to-face learning class and they took the lecture of the developmental psychology in each learning condition. They responded to three kinds of the questionnaires; the evaluation of the picture, the evaluation of the lecture, and the image map test. The results showed that the students in the remote learning class rated the fluent degree of the picture low. And their evaluations of the interest of the lecture, the learner's confirmation of their own existence in teacher's mind, and the sense of inter causal agent were lower than those of the students in the face-to-face learning class. But their evaluation of the teacher's attitude and the experience of interacting with other learners were same levels. Based on these results the problems and the possibilities of the remote learning support system were discussed.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10434445
書誌情報 大分県立芸術文化短期大学研究紀要

巻 41, p. 61-69, 発行日 2003-12-26
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:47:25.712739
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3