WEKO3
アイテム
子どもと大学生のコミュニケーション : コミュニケーションスキルに関する認識の変化を中心に
https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/1317
https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/131797514af2-38c7-481d-85aa-4c2e615d9ab2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS)_JAIRO Cloud(WEKO3)対応_c77b0cc6(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2005-01-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 子どもと大学生のコミュニケーション : コミュニケーションスキルに関する認識の変化を中心に | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Communication Between Children and Female College Students : The Change of Recognition of The Communication Skills | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | communication with children | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | communication skills | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | preschool children | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | female college students | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | observing practice | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
論文 | ||||||||||
著者名(日) |
藤田, 文
× 藤田, 文
|
|||||||||
著者名(英) |
Fujita, Aya
× Fujita, Aya
|
|||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate the communication between children and female college students. Female college students responded to a questionnaire asking about the recognition of children, the communication skills with them and the confidence of communication with them before and after the observing practice. The results showed that their recognition of communication skills changed after the observing practice. This result indicated that the observing practice effects on the students' recognition of communication skills. Furthermore the individual differences of the effects of the observing practice were examined and the types of change of the image of children and the recognition of the communication skills were found. | |||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10434445 | |||||||||
書誌情報 |
大分県立芸術文化短期大学研究紀要 巻 42, p. 117-129, 発行日 2005-01-31 |