WEKO3
アイテム
女子短大生の子ども観と情動的共感性との関連
https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/1354
https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/135478f8a4f3-3417-4db3-8500-5fef5707d33e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文(ELS)_JAIRO Cloud(WEKO3)対応_c77b0cc6(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-01-01 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 女子短大生の子ども観と情動的共感性との関連 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Relationship between the Perception toward Preschool Children and the Emotional Empathy of Female College Students | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | perception toward children | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | emotional empathy | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | preschool children | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | female college students | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ページ属性 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||
値 | 論文 | |||||||||||||
著者名(日) |
藤田, 文
× 藤田, 文
|
|||||||||||||
著者名(英) |
Fujita, Aya
× Fujita, Aya
|
|||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
値 | 大分県立芸術文化短期大学 | |||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Oita Prefectural College of Arts and Culture | |||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to investigate the relationship between the perception toward preschool children and the emotional empathy of female college students. Female college students responded to a questionnaire asking about the perception toward children and the emotional empathy. The scale of the emotional empathy was consisted of three subscales; emotional-warmth, emotional-coolness, and emotional-susceptibility. The results showed that the empathy-warmth was higher in the students who have the positive image of children than in those who have the negative image of children. And the result about the empathy-coolness indicated the reverse tendency. These results indicated that students' perception of children related with the emotional empathy. | |||||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN10434445 | |||||||||||||
書誌情報 |
大分県立芸術文化短期大学研究紀要 巻 45, p. 81-90, 発行日 2008-03-20 |