ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 大分県立芸術文化短期大学研究紀要
  3. 第38巻

観察実習における短大生と幼児のコミュニケーション

https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/1237
https://geitan.repo.nii.ac.jp/records/1237
6c48ed80-2e16-464f-ad37-c6e625080607
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004254329.pdf KJ00004254329 (830.3 kB)
Item type 紀要論文(ELS)_JAIRO Cloud(WEKO3)対応_c77b0cc6(1)
公開日 2000-12-26
タイトル
タイトル 観察実習における短大生と幼児のコミュニケーション
タイトル
タイトル The Communication between Female College Students and Preschool Children in the Observing Practices
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 social skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 female college students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preschool children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 observing practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 perception towards children
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
値 論文
著者名(日) 藤田, 文

× 藤田, 文

ja 藤田, 文
ISNI

ja-Kana フジタ, アヤ

en Fujita, Aya


Search repository
著者名(英) Fujita, Aya

× Fujita, Aya

en Fujita, Aya

Search repository
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to investigate the social skills of female college students towards preschool children in the observing practices. First female college students responded to a questionnaire asking about the perception of children. According to this result, ten positive-perception students and ten negative-perception students were selected as the subjects of the following analysis. Then they attended to the observing practice in the kindergarten. Their speeches during the play with children were recorded on tape. The verbal communication skills, i.e., repeating children's speech, replying to their questions, asking a question, inviting to the play, guiding, and praising were abstracted from their speech. The result showed that the students in the positive-perception group used the inviting skill and the repeating skill more than those in the negative-perception group. The result indicated that the students in the positive-perception group took up more positive attitude in interacting with children than the negative-perception group.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10434445
書誌情報 大分県立芸術文化短期大学研究紀要

巻 38, p. 109-118, 発行日 2000-12-26
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:48:13.502586
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3